با مزیت های استفاده از مایکروویو آشنا شوید
نوشته شده توسط : khanehvakashaneh


از آنجا که مایکروویو تقریباً در هر خانه ای وارد شده است ، نسبت به سایر روش های تهیه غذا مزایای آن را نشان می دهد. اجاق های مایکروویو در هنگام استفاده کمتر خطر سوختگی دارند. آنها غذا را گرم می کنند اما برخلاف سایر روش های گرمایش ، خودشان سرد می شوند. غذای گرم شده می تواند ظرفی را که در آن گرم می شود ، گرم کند اما حتی در مقادیر کمتری از اجاق گازهای معمولی و اجاق ها. پخت و پز در اجاق مایکروویو (در مقایسه با پخت در فر یا سرخ کردن) به دلیل پایین بودن دمای پخت و پز آن ، که در واقع نقطه جوشاندن آب است ، تشکیل تارها و کاراکترهایی که سرطان زا هستند از بین می برد. گرمای مستقیم انواع دیگر لوازم آشپزخانه می تواند سطح را سرخ کند در حالی که داخل آن سرد است. پرتوهای مایکروویو عمیق تر از آن نفوذ می کند و در ترکیب با همزن یا تورنت ، امکان گرمایش بیشتر مواد غذایی را فراهم می آورد. اگر غذا قبل از قرار دادن آن در داخل کوره یا ماهیتابه از قبل در مایکروویو گرم شود ، زمان لازم برای گرم کردن غذا کاهش می یابد و همچنین شکل گیری کارسینوژن ایجاد می شود. مایکروویو باعث ایجاد آکریل آمید در سیب زمینی نمی شود که به عنوان یک سرطان احتمالی مورد توجه قرار می گیرد. به دلیل کاهش زمان آماده سازی در اجاق های مایکروویو ، پا مواد مغذی بیشتری را حفظ می کند زیرا با پخت و پز طولانی مدت آنها از بین نمی روند. بیکن پخته شده توسط مایکروویو دارای سطوح قابل توجهی پایین نیتروسامین های سرطان زا نسبت به بیکن پخته شده معمولی است. اسفناج تقریباً تمام فولات خود را هنگام پخت در مایکروویو نگه می دارد در حالی که هنگام پخت و پز در اجاق معمولی حدود 77٪ از دست می دهد.
 اجاق مایکروویو در صورت پختن یا دوباره گرم کردن مقادیر کمی از انرژی ، نسبت به اجاق گاز ، از انرژی کمتری استفاده می کند.
اجاق مایکروویو از فضای کمتری در آشپزخانه استفاده می کند و برای کسانی که فضای زندگی محدود دارند مناسب است.
اجاق های مایکروویو نیز نسبت به اجاق های سنتی برای تمیز کردن بسیار راحت تر هستند.
در اجاق مایکروویو ، غذا مدت زمان کمتری را که در یک اجاق سنتی یا اجاق گاز باشد ، می پزد.
 اجاق گاز به طور خودکار خاموش می شود زیرا زمان شروع پخت تنظیم شده است ، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد ترک آن نیستید.
مایکروویو هیچ شعله ای ایجاد نمی کند ، بنابراین حتی کودکان می توانند اجاق گاز را به راحتی و بدون ترس کار کنند.
از آنجا که مایکروویو یک محفظه محصور است ، بخار یا دود تولید نمی کند که معمولاً هنگام پختن غذا روی اجاق گاز یا شعله ها ظاهر می شود.
به جز گرم کردن غذا ، می توانید از مایکروویو استفاده کنید تا مواد غذایی از ابتدا مانند: تخم مرغ های مرغ ، کوکی ها ، پولنتا ، مک و پنیر ، پاپ کورن و حتی چیپس سیب زمینی تهیه شود.
نیازی به گرم کردن اجاق های مایکروویو نیست که باعث می شود در مقایسه با اجاق های برقی سنتی ، آنها را کارآمدتر کنید. مایکروویو به محض روشن شدن کار آشپزی را شروع می کند.
دمای اجاق مایکروویو دقیقاً تنظیم می شود که کنترل بیشتری در تهیه مواد غذایی دارد.
اجاق های مایکروفر (مایکروویو) می توانند مواد غذایی را که در آشپزی سنتی نیستند بلکه در صفحه هایی که باعث کم شدن نیاز به پخت و پز می شود ، گرم می کنند.
 




:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 27 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: